همانطور که میدانید داشتن وب سایت یک ابزار بازاریابی ضروری برای هر شغلی است با این وجود طی نظر سنجی که اخیرا انجام شده نشان داد که از هر چهار شغل یکی وب سایت ندارد و دلایلش را ما نیازی به سایت نداریم و یا مشتریان ما هرگز آنلاین نمی شوند عنوان کرده اند.
آیا چنین اظهاراتی هنوز در قرن ۲۱ معتبر است؟
البته وب سایت تنها راه بازاریابی برای مشاغل کوچک نیست. به عنوان مثال ، یک فروشگاه شیرینی فروشی محلی ، مشتریان ثابت را از ساکنان و رهگذران دریافت می کند.
در اینجا ده دلیل وجود دارد که چرا هر کسب و کاری از طراحی سایت و داشتن وب سایت سود می برد
اگر وب سایت تجاری دارید ، می توانید گالری عکس های محصول را برای جلب رضایت مشتریان نمایش دهید. به عنوان مثال ، یک رستوران می تواند منویی با تصاویر غذاهای جذاب خود داشته باشد
اینترنت جایگزین مراکز خرید شده است. مردم به جای گذراندن یک بعد از ظهر گردش در مغازه ها ، در حال خرید آنلاین نیاز های خود هستند. بنابراین ، یک وب سایت برای جذب تعداد فزاینده افرادی که قبل از خرید تحقیق می کنند ضروری است.
مردم برای زمان خود بیش از هر زمان دیگری ارزش قائل هستند. خریداران ترجیح می دهند محصولات مورد نیاز خود را سرچ کنند و با محصولات دیگر مقایسه اش کنند و سپس در صورت نیاز برای خرید حضوری به محل کسب و کار رجوع کنند
نظرات و توصیفات مشتریان مهر تاییدی است که خریداران اینترنتی قبل از خرید محصول به دنبال آن هستند. و بر خلاف یک سایت بررسی مستقل ، شما کنترل کاملی بر آنچه در وب سایت شما ظاهر می شود ، دارید. بنابراین ، می توانید بهترین نظرات مربوط به کسب و کار خود را به طور برجسته در جایی که هر بازدیدکننده آنها را مشاهده میکند ، نمایش دهید. همچنین می توانید در بخش وبلاگ سایت مقالات در رابطه با محصولات خود داشته باشید تا اطلاعات کاملی در اختیار مشتریان بزارید
یک وب سایت تجاری یک کانال ارتباطی دیگر را برای مشتریان احتمالی در نظر می گیرد. به عنوان مثال ، افراد می توانند برای پرسیدن سوالات در مورد محصولات یا خدمات شما تماس بگیرند. و یا می توانید سطوح خدمات مشتری خود را با صفحات متداول (سوالات متداول) ، اطلاعات محصول ، و آموزش ها و راهنمایی ها افزایش دهید.
شما می توانید با درج نقشه و دستورالعمل های مربوط به محل کار شما در وب سایت خود به افراد کمک کنید تا کسب و کار شما را از طریق سرچ گوگل پیدا کنند .بنابراین ، حتی مشاغل کوچک محلی نیز می توانند با یک وب سایت نسبتاً ساده مشتریان جدیدی پیدا کنند
ممکن است در حال حاضر مایل به توسعه تجارت الکترونیکی نباشید. اما اگر اکنون یک وب سایت تجاری راه اندازی کرده اید ، این گزینه در آینده برای شما باز خواهد بود.
بسیاری از مردم تجارت الکترونیکی را با فروشگاه های آنلاین مانند آمازون مرتبط می دانند. با این حال ، برای استفاده از تجارت الکترونیکی نیازی به ارسال یک محصول فیزیکی ندارید. تقریباً همه مشاغل می توانند از ارائه خدمات آنلاین به مشتریان سود ببرند. به عنوان مثال ، یک دندانپزشک می تواند رزرو نوبت آنلاین را ارائه دهد و هر شغلی که محصولات فیزیکی می فروشد ، می تواند وارد تجارت الکترونیک شود
آیا چنین اظهاراتی هنوز در قرن ۲۱ معتبر است؟
البته وب سایت تنها راه بازاریابی برای مشاغل کوچک نیست. به عنوان مثال ، یک فروشگاه شیرینی فروشی محلی ، مشتریان ثابت را از ساکنان و رهگذران دریافت می کند.
در اینجا ده دلیل وجود دارد که چرا هر کسب و کاری از طراحی سایت و داشتن وب سایت سود می برد
محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید
ممکن است محصولات یا خدمات را بصورت آنلاین به فروش نرسانید. اما می توانید مطمئن باشید که برخی از مشتریان قبل از مراجعه به فروشگاه یا درخواست فروش ، مشاغل شما را در وب بررسی می کنند. به عنوان مثال ، افرادی که به دنبال رستوران هستند ، قبل از رفتن به ناهار ، می خواهند منویی را ببینند. و مشتریان فروشگاه شیرینی های ذکر شده در بالا ممکن است بخواهند قبل از بازدید از آنچه ارائه می شود ، دیدن کنند.اگر وب سایت تجاری دارید ، می توانید گالری عکس های محصول را برای جلب رضایت مشتریان نمایش دهید. به عنوان مثال ، یک رستوران می تواند منویی با تصاویر غذاهای جذاب خود داشته باشد
مرورگرهای آنلاین را جذب کنید
اینترنت جایگزین مراکز خرید شده است. مردم به جای گذراندن یک بعد از ظهر گردش در مغازه ها ، در حال خرید آنلاین نیاز های خود هستند. بنابراین ، یک وب سایت برای جذب تعداد فزاینده افرادی که قبل از خرید تحقیق می کنند ضروری است.
مردم برای زمان خود بیش از هر زمان دیگری ارزش قائل هستند. خریداران ترجیح می دهند محصولات مورد نیاز خود را سرچ کنند و با محصولات دیگر مقایسه اش کنند و سپس در صورت نیاز برای خرید حضوری به محل کسب و کار رجوع کنند
مشاهده نظرات و توصیفات
نظرات و توصیفات مشتریان مهر تاییدی است که خریداران اینترنتی قبل از خرید محصول به دنبال آن هستند. و بر خلاف یک سایت بررسی مستقل ، شما کنترل کاملی بر آنچه در وب سایت شما ظاهر می شود ، دارید. بنابراین ، می توانید بهترین نظرات مربوط به کسب و کار خود را به طور برجسته در جایی که هر بازدیدکننده آنها را مشاهده میکند ، نمایش دهید. همچنین می توانید در بخش وبلاگ سایت مقالات در رابطه با محصولات خود داشته باشید تا اطلاعات کاملی در اختیار مشتریان بزارید
تعامل با مشتریان
یک وب سایت تجاری یک کانال ارتباطی دیگر را برای مشتریان احتمالی در نظر می گیرد. به عنوان مثال ، افراد می توانند برای پرسیدن سوالات در مورد محصولات یا خدمات شما تماس بگیرند. و یا می توانید سطوح خدمات مشتری خود را با صفحات متداول (سوالات متداول) ، اطلاعات محصول ، و آموزش ها و راهنمایی ها افزایش دهید.
ایجاد اعتبار تجاری
سیاری از مصرف کنندگان معتقدند که یک وب سایت باعث می شود کسب و کار معتبر تر به نظر برسد. در واقع ، داشتن یک وب سایت اعتبار را افزایش می دهدخریداران آنلاین را جذب کنید
حتی اگر محصولات را به صورت آنلاین نمی فروشید ، امکان دارد یک وب سایت خریداران آنلاین را جذب کند. ممکن است شخصی به قصد سفارش آنلاین اقدام کند. اما ، اگر محصولات و وب سایت شما به اندازه کافی جذاب باشد ، خریداران آنلاین ممکن است تصمیم بگیرند به جای آن از فروشگاه یا محل کار شما دیدن کنندپیدا کردن کسب و کار را آسان تر کنید
اگر صرفاً به گذراندن تجارت متکی باشید ، تمام افرادی را که از محل شما عبور نمی کند ، از دست خواهید داد. اما ، اگر وب سایت دارید ، وقتی کاربران در جستجوی شغلی مانند “در نزدیکی من” جستجو می کنند ، سایت شما آنلاین ظاهر می شود.شما می توانید با درج نقشه و دستورالعمل های مربوط به محل کار شما در وب سایت خود به افراد کمک کنید تا کسب و کار شما را از طریق سرچ گوگل پیدا کنند .بنابراین ، حتی مشاغل کوچک محلی نیز می توانند با یک وب سایت نسبتاً ساده مشتریان جدیدی پیدا کنند
ارائه بستری برای تجارت الکترونیکی
ممکن است در حال حاضر مایل به توسعه تجارت الکترونیکی نباشید. اما اگر اکنون یک وب سایت تجاری راه اندازی کرده اید ، این گزینه در آینده برای شما باز خواهد بود.
بسیاری از مردم تجارت الکترونیکی را با فروشگاه های آنلاین مانند آمازون مرتبط می دانند. با این حال ، برای استفاده از تجارت الکترونیکی نیازی به ارسال یک محصول فیزیکی ندارید. تقریباً همه مشاغل می توانند از ارائه خدمات آنلاین به مشتریان سود ببرند. به عنوان مثال ، یک دندانپزشک می تواند رزرو نوبت آنلاین را ارائه دهد و هر شغلی که محصولات فیزیکی می فروشد ، می تواند وارد تجارت الکترونیک شود